Hepimiz saygınlık ve itibarımıza önem verir, hayatımızdaki birtakım şeyleri de bu yönde organize etmeye çalışırız. Erkeklerin önemli bir toplantıya giderken takım elbise giymesinin altında prestij kaygıları yatar. Aslında önemli olan giyilen kıyafet değil, kıyafetin içindekidir ama o takım elbisenin tamamlayıcı etkisi tartışmasızdır.
Türkiye'de iş hayatındaki insanların prestijlerine son derece özen gösterdikleri de bilinen bir gerçektir. Öte yandan sırf prestij kaygısı ile lüks bir otomobile fazladan yüzbinlerce lira ödeyen bazı insanların, gmail.com, hotmail.com uzantılı e-posta adresleri kullandıklarını görmek beni hep hayrete düşürmüştür. Bazılarımız henüz farkında değiliz ama e-posta adresimiz de prestijimizi kötü yönde etkileyebilecek önemli bir ayrıntı.
Benim kişisel gözlemlerim, bu davranış biçiminin altında yatan temel faktörün alışkanlıklar olduğu yönünde. Oysa bu hızlıca değiştirmemiz gereken kötü bir alışkanlık.
Bir web siteniz olmasa dahi alan adınız olsun
- Mümkün olduğunca kısa bir alan adı seçmelisiniz. Alan adının fazlaca uzun olması, e-posta adresinizin de uzun olacağı anlamına gelir. Örneğin şirketinizin adı Mor Balina İnşaat ise, morbalinainsaat.com yerine morbalina.com çok daha doğru bir tercih olacaktır. Alan adı başvurunuzu yapan profesyonel size boşta olan alternatifler hakkında araştırma yaparak detaylıca bilgi verebilir.
- Alan adı uzantısını (TLD) seçerken de prestijiniz açısından önem vermeniz gereken noktalar var. Tüm TLD'lerin temel bir kullanım amacı vardır, örneğin .com alan adı ticari faaliyetlerde bulunan firmalar için iken, .net alan adı internet servis sağlayıcılara özeldir. Eğer bir inşaat firmasına .net uzantılı alan adı edinirseniz, bu anlamsız olacak ve prestijinizi olumsuz yönde etkilecektir.
- Arama motoru optimizasyonu amacıyla bazı web siteleri ürün veya hizmetler ile ilgili anahtar kelimeler içeriyor olabilir. Örneğin izolasyon hizmetleri veren bir inşaat firması verimli-izolasyon.com şeklinde bir alan adı altında web sitesi yayınlayabilir. Prestij açısından bu türden alan adları kurumsal e-posta adresleri için kullanılmamalıdır.
Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. |
Mustafa OdabaşıVirgo'nun kurucu ortaklarından Mustafa Odabaşı, bundan 20 küsür sene önce, bilişim sektörüne profesyonel olarak ADA NET'de adım atmıştır. Cyberspace ile Türkiye'ye internetin gelmesinden çok önce BBS'ler vasıtasıyla tanışan Mustafa Odabaşı, Türkiye'nin ilk ve en geniş mesaj ağı HiTNeT'in de eski SysOp'larındandır. Halen bilgi ve tecrübelerini Virgo'da hizmet üreterek değerlendirmektedir. |