Öte yandan Türkiye'de sosyal medyanın kurumsal web sitelerini ihmal ettirdiği de üzülerek gördüğümüz gerçeklerden. Evet, Facebook ve Twitter'da paylaşım yapmak son derece kolay ve bunlar hemen herkesin son derece kolay kullandığı, alışık olduğu mecralar. Bu nedenle de "güncellemeler" sosyal medya üzerinden yapılıyor, web siteleri unutuluyor. Oysa böyle olmamalı.
Sosyal medyayı kurumsal olarak aktif olarak kullanın, ancak unutmayın ki sosyal medya profilleri bir web sitesinin yerini asla dolduramaz, ikisinin yeri ayrıdır. Bunun en önemli iki nedenini biraz açalım;
Ürün ve hizmet arayanlar Google'dan web sitenize ulaşır
Ürün ve hizmetlerinizin tanıtıldığı, bu ürün ve hizmetleri arama motorları üzerinden arayanların sizi bulacağı yer web sitenizdir. Arama motorları güncel tutulan ve geliştirilen web sitelerini severler. Güncellemeleri ihmal ediliyor ve atıl halde bırakılıyor ise, web siteniz kaçınılmaz olarak arama sonuçlarında çok gerilere düşerek tamamen verimsizleşir. Bu nedenle web sitenizin içerik güncellemelerinden mahrum edilmemesi gerekir.Web sitenizdeki içerik her zaman ön planda ve kalıcıdır
Facebook ve Twitter gibi sosyal medya araçlarında yapacağınız güncellemeler kısa bir süre için göz önünde kalır ve yenileri geldikçe gerilere doğru kayarak bir süre sonra pratikte ulaşılmaz hale gelir. Web sitenizdeki içerik ise her zaman ulaşılabilir durumda ve ön plandadır. Güncellemeler için harcadığınız zaman ve emeğin kalıcı fayda sağlayabilmesi için web sitenizi ihmal etmemelisiniz.Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. |
Mustafa OdabaşıVirgo'nun kurucu ortaklarından Mustafa Odabaşı, bundan 20 küsür sene önce, bilişim sektörüne profesyonel olarak ADA NET'de adım atmıştır. Cyberspace ile Türkiye'ye internetin gelmesinden çok önce BBS'ler vasıtasıyla tanışan Mustafa Odabaşı, Türkiye'nin ilk ve en geniş mesaj ağı HiTNeT'in de eski SysOp'larındandır. Halen bilgi ve tecrübelerini Virgo'da hizmet üreterek değerlendirmektedir. |